2014. július 7., hétfő

Egyedi kritika

Sziasztok kedves blogolvasók és írók!

Ma úgy döntöttem,hogy elindítom végleg a blog kritikai részét is.Olvastam rengeteg dolgot a kritikáról,és elolvastam egypár kritikát is tőletek,meg a nagyvilágból.Leginkább a filmkritikákat ismerem,és ezekre tudtam eddig építeni,és elárulom,hogy titokban már írtam én is egy rövid,amatőr filmkritikát:
http://mylongandshortstories.blogspot.hu/2014/07/the-other-womana-csajok-bosszuja-kritika.html 

Akkor úgy gondoltam,hogy ez a műfaj nem biztos,hogy nekem való,ezért egy rövid szünetet tartottam.Most keltette fel a figyelmem a "hihetetlenül népszerű" szavazásom,amiben tulajdonképpen arról faggatlak titeket,hogy méééégis,mi az,amit szívesen olvasnátok,látnátok,hallanátok eme blogon?Én úgy gondoltam,hogy így is,úgy is adok mindent,ami tőlem telik,de azért a ti véleményetek mégiscsak jobban számít!
Ti pedig...illetve tulajdonképpen egyetlen egy ember(mindenki számít!) a kritikára szavazott.Ő bizony ezen a blogon kritikákat szeretne olvasni.Így hát elhatároztam,hogy ki kellene alakítani magamnak egy rendszert,ami az egyedi kritikát lehetővé tenné,és izgalmassá tenné.Nem akarok kis illetve nagyregényeket írni mások kritizálásából,de igyekszem a lehető legtöbbet kihozni magamból,és a rendszerből.
A rendszerem tehát úgy nézne ki,hogy a blog linkje megtalálható lenne természetesen a bejegyzésben,ahol a kritika is olvasható lesz.Ezután pedig figyelembe venném:
  1. A történetet,a történet mondanivalóját,lényegét,
  2.  A fogalmazás stílusát,módját,az íráskészségedet,
  3. A hatást,amit nálam elértél vele,
  4. Negatív rész,
  5. Pozitív rész,
  6. Pontozás.
 Eddig még nem írtam blogkritikát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése