2014. július 8., kedd

6.kritika:Álmodj velem!



Álmodj velem!
A történet műfaja tulajdonképpen fanfiction.Ami felkeltette nálam a figyelmet,az a designod,ami illik egy fanfiction bloghoz.Tudnod kell,és most ezt mindenki mással is előre szeretném közölni,hogy nem kedvenceim a fanfictionok,de ezeknek is van természetesen hasznos funkciójuk.Ez a hasznos funkció kimerül abban,hogy a bizonyos sztárokról,zenekarokról álmodozhatnak tinédzserek.Ez a műfaj tehát tinédzsereknek íródik,itt tehát adott a célközönség.Nem való mindenkinek fanfiction,de szerintem vannak olyanok,akik felnőttek,és mégis olvassák.Tulajdonképpen a fanfiction nem is rossz,vagy nem éppen egy felesleges új műfaj,sőt merem ajánlani a 10-16 éves korosztálynak.
A kontextusodhoz külön gratulálok,mert a cím már eleve illik a műfajhoz,illik a designhoz,és illik ahhoz az álomvilághoz,amit magadnak és a célközönségednek megteremtettél.Szóval ezért külön dicséretet érdemelsz!
Remélem nem jelent problémát,hogy a történetedbe nem bonyolódtam bele,mert sokkal másabb dolgokra összpontosítottam.Először is a szóhasználatod,a választékosságod fogott meg,amiért szintén megdicsérlek,ugyanis nagyon választékosan fogalmazol.Ez ritka tulajdonsága a fanfiction blogoknak.
Őszintén szólva a korodhoz képest szépen fogalmazol,és a helyesírásod is rendben van,aminek külön örülök,mert látom,hogy figyeltél a nyelvtanórákon.Ez kell is az íráshoz!
A blogodból kiragadtam pár részletet,amik különösen megtetszettek,és elgondolkodtattak:
„…és tisztában voltam vele, hogy nem azért, mert nem rázza meg a dolog mélységesen, hanem azért, mert nem szeretné ha más is látná fájdalmát. Belül szenvedett, de kívülről azt mutatta, minden rendben, s helytállt mindenben.”
„Én is ott akartam állni. S aztán egy merész napon belevágtam. Nem volt biztosíték, az ilyen dolgokra sosincs. Van, akinek az álma egy kis munkát beleadva rögtön teljesül, s van, akinek sosem, bárhogy is küzd érte…”
„A tiszta lap mindig új kezdet, nem igaz? Nem, tényleg nem. Legalábbis a mi családunkban biztos nem. Apa még sosem hallhatta ezt a mondást, pedig a mai napom történetét egy egészen tiszta lapra írtam a legjobb tollammal és legszebb kézírásommal, hogy semmi, ami a múltban történt, ne árnyékolhassa be a betűket. Azonban sajnos az ilyen óvintézkedések csak a mesékben válnak be.”
Ezek a te gondolataid.A te fogalmazásod.Gyönyörű!Egy tinédzser lánytól,aki ennyire fiatal,ezt közel sem várja az ember.Nagyon meglepődtem,és közben gondolkoztam.Gondolkoztam azon,hogy vajon mennyire írtad bele magadat a történetbe,vagy a saját fájdalmaidat.Ha bármennyire is beleírtad magad ezekbe a sorokba,akkor szerintem ez az oka annak,hogy érettebbnek látlak.Viszont akkor is írtál egy érdekes fanfictiont.
Szóval ezek a részek ragadtak meg igazán,meg a lehetséges háttértartalom.Van valami mély a fanfictionodban,ami nem is ide való talán,hanem egy egészen más történetben.Szerintem,ha van rá időd,akkor ne csak ezt írd!Írj valami mást is,más műfajban,ahol megfogalmazhatsz ezeknél is sokkal mélyebb tartalmakat,ugyanis látom,hogy való neked az írás.
Tovább nem is húznám ezt a kritikát,mert ahogy írtam,sajnos egy a hibája ezen irománynak,ami nekem nem jött be,hogy fanfiction.Közben pedig valós személyeken alapul.Itt sem fantáziálgathatok,hiszen róluk van szó,hiába kitaláció a történet.

Értékelés:
Alapkoncepció:9/10,rendben van!Illik a fikcióhoz maga a cím.
Design:8/10,tetszik.
Fogalmazásmód:8,5/10,mert az mind rendben van,hogy vannak jó részletek,de kevés.Ehhez a történethez ennyi elég,de szerintem ki kellene használnod a tehetséged!Jelenleg azt látom,hogy kihozod a történetből,amit lehet,de ez a műfaj csak ennyit enged neked is,nem többet.Úgyhogy próbálkozz mással is!
Sok szerencsét a továbbiakban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése