2014. július 8., kedd

3.Kritika:Rémálmok tengerén



Rémálmok tengerén
Ami legelőször feltűnik,és sajnos az egyébként érzékeny szemeimet nagyon bántja,az a durva narancssárga betűk fekete alapon.A sorok megmaradtak a szemeim előtt azután is,hogy elkezdtem a kritikát írni.Szóval,ha kezdhetném egy egyébként aprócska hibával,akkor ez az.A következő,ami szembetűnt,az a szép fejléc volt,a megnyerő piros stílus,ami utal a véres sztorira jó előre.Ahogy látom,te is egy kicsit titokzatos stílusban írsz,ami nagyon jó,és örülök,hogy most azonban maradhattam a 21.században.Ami érdekes volt számomra,az a remek indítás.Az íráskészséged,a stílusod egyszerűen elragadó,mert egyszerűen azt mondják a szavaid,hogy „Olvass!Olvass tovább!”,és olvastam.A történet félelmetes fordulatokat vett már rögtön az első rész során,ami azért hidd el,eléggé meglepő,és eléggé érdekes.Annak örülök,hogy bemutatás volt elég,így értettem is,hogy miről írsz,logikai hibát nem láttam.Bátor témaválasztás a halál,meg a sátán,na meg kissé emellett azért vakmerő is,mert szerintem ezzel azért nagyot lehet hibázni,de ahogy láttam,te nem hibáztál.Az első résznél örültem,hogy felébredt a lány,azonban egy kicsit nálad is nevettem,mert amint látom,visszajött az a híres matekóra,ami sok blogírónak a kedvence egyébként(lásd az első kritikámat).Itt bele kell kössek az egyik karaktered önkényes véleményébe a matekórákkal kapcsolatban:a matekóra igen is érdekes,teljesen mindegy,hogy mikor van,persze van,hogy az ember fáradt hozzá.
A második fejezetben szintén könnyedén eltaláltad azt,hogy mi az,amitől elméletileg félnem kellene,illetve komolyan kellene vegyem az adott eseményt:„- Hahaha - nevetett a hang. - A pokolba vezető út. - hallottam zuhanás közben.”
Viszont egyszerűen nem is tudom,hogy mi történt velem,mert valahogy akkor és ott olvasás közben ezt nem tudtam komolyan venni,de egyébként ezzel nincs probléma,örülök,ha tudok valamin nevetni,illetve végre valahára valamit nem kell komolyan vegyek.Egyébként a „szólt” szót hosszú ó-val írjuk,de semmi probléma,ismét egy apró helyesírási hiba,ami nem volt illúzióromboló,mert a stílusod itt is kárpótolt.Viszont ami hihetetlenül és visszavonhatatlanul zavart,az az volt,hogy egyik,másik szereplő néha olyan ’furcsán’ köszönt,hogy elkezdtem azt érezni,mintha a karaktereiddel valami nagyon nem lenne rendben.És igen,itt arra gondolok,hogy szerintem senki nem köszön a mai világban már „verőfényes jóreggeltet”,főleg nem a fiatalok,mert ahogy láttam,itt fiatalokról van szó.Aztán nálad is megtaláltam a hibát:” Előttem állt mikor megcsillant valami a kezébe. Egy tör volt az.”.Ismétlem,hogy a tör,és a tört szó egészen mást jelentenek,és ez azért már egy kicsit itt zavart,hogy nálad is megjelent ez a hiba.A „tőrt” ugyanis továbbra is hosszú ő-vel írjuk.Addig fogom javítani ezt a hibát,amíg nem tanuljátok meg!A „tör” az egy ige,a „tört” az pedig egy matematikai kifejezés.A poén tehát nem évült el.
Egyébként szeretném mindenkinek felhívni a figyelmét erre az egyébként elhíresült tartalomra,a tőrszurkálásra.A múltkor is ilyen történetről írtam kritikát,meg most is.Attól tartok egyébként,hogy ez a dolog előbb-utóbb elcsépelt dolog lesz,és mindenkinek a blogjában lehet majd minimum egy tőrszurkálásos esetet olvasni.Remélem mégsem lesz igazam,és többen nem szurkáljátok a tőrt!Különben a matektanárok is támadni fognak!Egyébként helyesírási hibának még elmegy,na de hogy ennyiszer szerepeljen ez a szó?5 éve nem hallottam a tőr szót,valahogy nem is gondoltam rá,de szerintem a következő álmomban engem fognak tőrrel szurkálni.
A másik meg egyébként az,hogy a hiba ellenére még mindig nem ábrándultam ki a történetedből,mert egyszerűen a fogalmazásod kárpótol,ahogy már említettem is.Ahogy látom,tartottad magad végig hűen a történethez.
A végén tetszik,ahogy a karaktered elutasítóan bánik Aldennel.A név egyébként felidézte bennem a régi mesét,Sharon naplóját.Ugyanakkor arra gondoltam,hogy nálad a karakterek csak kicsit fejlődnek,és inkább fókuszálsz az eseményekre.
Ezzel tudod nincs is gond,meg a hirtelen fellépő,misztikus eseményekkel sincs,sőt szerintem ez a történet direkt erre épül:a misztikus eseményekre,és nem a szereplők jellemfejlődésére.Persze később biztosan fogsz bele írni jellemfejlődést,és megmondom őszintén nagyon várom is,ahogy a folytatást is.Amit még nem mondanék éppen szerencsés dolognak,hogy te bizony tökéletesen leírod a cselekményt és az érzelmeket,viszont a helyszíneket vagy túl gyakran váltogatod,vagy pedig egy fejezeten belül van két helyszín,de ennyi.Szerintem valahol inkább a két véglet között megkellene találnod a középutat.

Értékelés:
Design:8/10,mert nagyon bántják a szemeim a narancssárga betűid.
Fogalmazás(íráskészség,stílus,szókincs):10/10,mert van hozzá tehetséged,és kárpótolod vele a hibáidat.(A helyesírási hibáidat)!

Tanácsaim:
Véleményem szerint az alapkoncepció hiányos,mert hiába fogalmazol lebilincselően,és hiába falom a történetet a stílusod miatt,ha egyszerűen kevésnek látom a történetet.Egyszerűen kevés az,hogy nem találom magát a miérteket,nincs fejlődés,nincs egy olyan dolog,ami magyarázatot adna a karaktereid viselkedésére.

Ami nagyon pozitív:
Említeném tehát még egyszer a hihetetlenül lebilincselő stílusodat,amihez odakötöztél a történethez,és gyakorlatilag faltam a történetet.A részletekbe annyira nem mentem bele,remélem ezért nem haragszol!

Utóirat:Remélem senkinek nem jelent ezentúl problémát az,hogy rövidebbek lesznek a kritikák.Ez jelenleg több szavas,jelenleg ez a kritika 691 szóból áll.

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a kritikát. A hibákat természetesen javítom. Lesz pár olyan fordulat, ami megmagyarázza a dolgokat, változni fognak a karakterek, csak az még kb. 2 fejezet múlva fognak jönni.

    VálaszTörlés