2014. augusztus 4., hétfő

Új kritika:Sötét angyal!



Sötét angyal
Ahogy az eddigi kritikáimnál is,most is a designnal fogom kezdeni,hiszen az az első,amit látok a blogból.A fejléc áll egy bagolyból,meg egy mosolygós lányból,meg egy mosolygós fiúból,meg egy tükörből.Már ha jól látom,hogy ez egy tükör.Szerintem ez alapvetően nem is rossz,bár a cím a mosolygós karakterekhez valahogy nekem nem passzol,hiszen a címből előbb asszociálnék egy gonosz emberre,mintsem egy mosolygós,kis aranyos szerelmi sztorira.A fejlécből pedig egy szerelmi sztori az,amire asszociálni tudok.A design összességében nem rossz,de még szerintem a későbbiekben érdemes lesz javítgatni rajta,noha ez a te stílusod,és a design a stílus kifejezésére az egyik fő eszköz.Ezzel teremted,vagy éppen nem teremted meg az alaphangulatot.A cím miatt sokkal inkább képzelnék el egy ennél sokkal sötétebb designt.Persze ez nem jelent semmit,mert nálam,ahogy szoktam emlegetni,a tartalom a lényeg!De előtte még körülnéztem,hogy vajon te engeded elképzelni a szereplőidet,vagy sem.Hát nem,te sem engedted,hogy elképzeljünk akárkit is,de ez még mindig nem nagy hiba,tekintve,hogy mostanában ez a trend,ez a divat.Szóval ebben megegyezik a blogod a legtöbb bloggal gyakorlatilag.Ez nem baj,csak már túl gyakori,túl átlagos húzás.
Ami nagyon jó szempont,hogy a menüpontokban remekül összeszedted a lényeges dolgokat,ennél jobb dolgot nem is tehettél volna!Összegyűjtötted a fejezetek linkjeit,amiért külön dicséret jár!Olvastam az első fejezetedet,és próbáltam elképzelni az adott helyzetet,csak hát rögtön belevágtál a közepébe,ami nem is lenne gáz,ha lenne valami előismeretem.De mivel öreg vagyok(18 évesen…),ezért nem tudok csak úgy hirtelen belecseppenni bizonyos helyzetekbe.Te meg rögtön beledobtál minket a mélyvízbe.Tehát a főszereplők(ahogy sejtem One Direction tagok) eltévedtek valahol,valamikor,valamiért.A pontokat a mondatok végéről néhol hiányoltam,és a fogalmazásodnál annyi a hiba,hogy:
„Mire hazaértek a vadászatból, ami nem is volt rossz, na jó egy-két nyúlon többet nem fogtak. De azért üdítő volt a friss, levegőn végzett test mozgás.”
Ez így lenne helyesen:
„Hazaértek a vadászatból,nem érezték magukat rosszul,de egy-két nyúlnál többet nem fogtak.De azért üdítő volt a friss levegőn végzett testmozgás.”
Tehát oda kell figyelned arra,hogy mit,hogyan,milyen stílusban írsz le,mert itt néhány hibád gyakorlatilag elveszi a rész közepén a hangulatot.
És nem sokkal ezek után eljött az a pillanat,hogy rákeressek az Oreo-ra.Nem tudom,hogy miért kellett ide gyakorlatilag egy termékelhelyezést(reklámot) tenned,de ha te így gondolod,hogy ez kellett,akkor kellett,és nem baj.Csak hát ugye nekem,mint tapasztalatlan Győri édes és chips fogyasztó személynek fogalmam sincs,hogy mi az isten,az az Oreo.Illetve neked hála,már van!Köszönöm ezt is,új élmény volt!Akkor neked tisztelettel ajánlom a halvát.(élve elfogyasztani!):DD
Innentől megnyerte a blogod a tetszésem.Bár lehet,hogy én vagyok olyan hülye,hogy megint nem értem,hogy ki,hol,mikor,miért ébredt fel,hova rontott be…szóval megint sikerült a közepébe csapni annak a bizonyos lecsónak!De sebaj,ez ad egy energiát a blogodnak.
És akkor szedjük össze mit tettél te a dinamikáért:
„Ó, értem én...akkor nézzük mi is történt, a banya elvarázsolt minket jött Hagrid kicsi Grópja, mi meg varázslók lettünk és nekünk kell legyőzni Voldemortot…”
Akkor itt egyszerre van az One Direction,az idős ismeretlen banyanéni,meg valami Hagrid,meg valami Grópp,meg…Harry Potter?Rendben!Ötletes,dinamikus,szokatlan,új ötlet!De csak óvatosan ezekkel az ötletekkel,szép lassan vágj bele mindig a közepébe.Nem szabad neked sem ajtóstul rontani a sztorid közepébe,hiába vagy te olyan otthon benne!Hogy mit is akarsz írni,vagy elérni a sztoriddal,és hogy ki a célközönség,először ezt meg kell határoznod!Aztán jöhet maga a sztorinak a kibontakoztatása.A sztorit szépen apránként kellene kibontakoztatnod,mert attól tartok,hogy elnagyolod,eddig legalábbis úgy tűnik.Viszont az jó,hogy ennyi dinamikát,ennyi energiát és újat tudsz belevinni.Nem ismerlek téged,és a kritikában nem is illik személyeskedni,de szerintem te a saját életedben is egy nagyon energikus,fiatal lány lehetsz,és ez jó,ez érték,ezt meg kell őrizned,és át kell adnod másoknak!Erre baromi jó lehetőséget ad a blogírás,csak használd ki rendesen a sztorit,és a lehetőségeidet.
Javaslom tehát a történet átgondolását,részletesebb megfogalmazást.Képzeld csak,régen az írók még azt is pontosan megírták,hogy hogyan lobogott xy haja,és hány centi volt.Neked pedig a részletekre kell figyelned,de nagyon!Főleg ha továbbra is vinni akarod ezt a lendületet!
Mert nem elég a lendület:ott kell lennie keményen a sztoriban a mondanivalónak.
A különkiadásodnál(hatodik fejezet) kissé a szerkesztést bánom,mármint,hogy azt tetted vele,amit tettél…ott alig látni a betűidet,nekem kell kiemeljem,hogy olvasni tudjak.Úgy pedig nem kellemes a szemeimnek ez az egész!Figyelj,hogy ne rontsd el a történeted és a megalkotott design-t!
Rákattintottam a „történetről” menüpontra,hogy egy bővebb képet kapjak,és látom,hogy fentebb igazam volt,tényleg Harry Potter és One Direction keveredés és fanfiction van.Őrület,hogy miket ki nem találtok,tök aranyos!
Szerintem folytasd,és örülök,hogy a blogodban nincsen tőrszurkálás a Hyde Parkban!Ne is legyen,mert abból nekem elég volt kettő…vagy három?
Na,de!
Te is kapsz egy értékelést!

Értékelés:
Design:6,5/10 –Ne haragudj,de ez gyenge,hiányos,kevés,és valahogy a címhez sem illik,tehát nem vág egybe a sztori a design-nal.
Fogalmazás:8/10-Szerintem jól fogalmazol,néhány kisebb hiba miatt kaptál csak 8-at.

Továbbá úgy gondolom,hogy érdemes téged biztatni,mert fejlődőképes vagy!Úgyhogy hajrá,szedd össze magad és a történeted!Alakulni fog ez,legalábbis én bízok benne!Tehetséged az meg van hozzá,de szerintem te is tudod,hogy ide még fejlődni kell!Úgy saccolom,hogy elég jól haladsz azon a bizonyos úton,szóval lesz belőled jó blogíró!

2 megjegyzés:

  1. Szia! Köszönöm a tartalmas kritikát!:) Igen sokan mondták hogy nagyon gyors és kapkodós. Próbálok változtatni. :) Még egyszer ezer köszönet.

    VálaszTörlés